Rabu, 06 Desember 2017


Kes anak didera oleh pengasuh sering saja berlaku sehingga pernah menjadi bualan netizen satu ketika dulu. Tak dapat nak bayangkan bagaimana seorang pengasuh yang dibayar untuk menjaga anak sanggup mendera anak yang dijaga.

Terbaru, seorang pengguna Facebook, Shasya Shasya telah memuat naik satu perkongsian mengenai apa yang terjadi kepada anak saudara gadis itu yang baru berusia 7 bulan. Ikuti perkongsian penuh dari gadis tersebut.


Selama ni aku sabar je. Sebab fikir kakak aku kata Allah ada Allah balas. Tapi pagi tadi rasa nak meletup dah.. Tak leh tahan dah. Sapa boleh tahan orang buat anak sedara dia? Nayel baru 7 bulan time jadi tu. Tau jadi apa? Patah tangan oi.

Baby lagi kena hadap sakit patah tangan. Macam mana patah? Kakak aku ambil anak dari pengasuh dia kata Nayel kerap merengek nak tido. Takpe la kakak aku pon masuk keta tengek Nayel still merengek. Dia angkat Nayel tangan terkulai oi..TERKULAI! 

Apa korang rasa kalau anak korang jadi macam tu? Dia terus pegi klinik xray. Apa jadi? PATAH! aku ulang sekali lagi PATAH! 

Macam mana baby 7bulan rasa hadap sakit patah tu? Kakak aku mesej pengasuh tu dia tanya apa jadi tapi dia mati-matian kata bukan dia.

Kakak aku tak tuduh pon baru tanya. Pi hospital atas nasihat hospital diaorg suruh report polis. Doktor cakap patah sebab pijak atau pukul bukan jatuh.

Lepas tu pengasuh tu boleh ada hati mesej kakak dan mak aku kata naya dia sebab kami report. Tak kesian dia nyusu anak sebab kami report? 


Dah tu yang Nayel patah tangan tu sapa nak kesian? Paling aku saket hati time kakak aku ambil Nayel pakai bjau tangan panjang! 

Manusia apa ni. Dia cakap dia jaga nayel focus jaga tak pernah jatuh. Padahal muka Nayel penah bercalar teruk dia kata nayel terhantuk.

Tu tak kira lagi boleh keluar tinggal nayel kat jiran. Bawak nayel gi beli perabot tak bagitau. Lepas semua tu dok mesej nak jumpa nak tau nayel kat hospital mana. Buat apa nak jumpa.

Dia tak tau ke orang tengah sedih tengah tak bole terima.. Mintak maaf pon tak. Sekali pon takde nak mintak maaf.

Siap ayat macam kita yang naya dia. Paling aku geram semalam aku jumpa post kat fb. Dia JUAL brg nayel! Kegilaan apa jual barang orang. 


Takde rasa bersalah ka? Lepaa sebulan dua terus pindah? Laju betui pindah pon. Kita ni tak mintak pon suruh ganti tangan. Tak mintak apa pon.

Kalau mintak maaf pon cukup. Tapi manusia apa macam ni? Boleh ka juai barang orang? Aku memang tak leh terima dari awal tapi kali ni betui2 dah sampai limit.

Harap tak kena kat anak org lain. Aku post pon sebab aku tak nak anak orang lain kena macam anak sedara aku.

This post have 0 Comments


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post